Veel Gestelde Vragen

Als u uw advertentie niet wijzigt of verwijdert, blijft in beginsel 28 dagen staan.

Tip: u kunt uw advertentie periode altijd verlengen via uw advertentie pagina met wijzig knop.

Advertentie plaatsen op Sellgo is VOLLEDIG gratis. In sommige gevallen worden er kosten berekend.Bijvoorbeeld wil je de advertentie markeeren als spotlicht, dan zijn hier ook kosten aan verbonden.

Waar moet ik op letten als ik een advertentie plaats?

  • Spotlicht advertentie ( 2.00€) : Je advertentie blijft een week boven de gewone advertenties staan en zakt daarna pas weer weg.

Advertentie ingevuld? Vergeet niet te klikken op ‘plaats advertentie’ om uw advertentie te voltooien. Voor een betere service aan onze bezoekers te leveren wij controleren elke advertentie voor dat online komt. Dat kan ongeveer 10 minuten duren.Als uw advertentie wordt goedgekeurd, u kan dat zien via uw persoonlijke pagina en u krijgt een automatische email dat uw advertentie is online staat.Vindt u uw zoekertje toch niet terug op uw Persoonlijke Pagina onder ‘mijn advertenties’? Contacteer ons dan via het contactformulier.

Dat is niet mogelijk. Uiteraard kan u wél zelf uw advertentie opnieuw ingeven en weer op de site plaatsen. Ga bovenaan de site naar ‘Plaats advertentie’.

Uw advertentie komt pas online ongeveer 2 uur na ingave.

Advertenties in de rubrieken “honden/katten” en “job” worden eerst nagelezen door één van onze medewerkers, vooraleer ze effectief online komen.
Dit gebeurt om grappen en advertenties uit te sluiten die niet thuis horen op de website van Sellgo.be.

Mocht er een probleem zijn met je advertentie, dan word je hierover via mail gecontacteerd.

Nee.Dat is niet mogelijk.Vermeld duidelijk de prijs die u voor uw artikel wilt. U kunt in de buurt van aanbiedingen uitnodigen, maar geen biedingen. Sellgo is geen veilinghuis.

Wij mogen u GEEN gegevens van gebruikers verstrekken!

Daarom raden wij u aan aangifte te doen bij de politie. Zij kunnen u hiermee verder helpen en eventuele gegevens bij ons opvragen via een vordering.

Handelen via onze website verloopt meestal voor beide partijen naar tevredenheid.

Helaas gaat het ook wel eens fout. Op deze pagina kunt u meer informatie vinden over wat u kunt doen mocht er onverhoopt iets zijn misgegaan.

Stap 1. Contact opnemen
Neem contact op met de (ver)koper en probeer er samen uit te komen. Het is heel goed mogelijk dat er een misverstand in het spel is. In dat geval lost een telefoontje vaak erg veel op.

Stap 2. Brief sturen
Mocht u er met de (ver)koper nog niet uitkomen dan kunt u het beste een brief sturen naar de persoon in kwestie. In deze brief geeft u te kennen wat er fout is gegaan en dat u heeft geprobeerd contact op te nemen. U verzoekt dat er contact met u wordt opgenomen om de zaak te regelen en als dit mocht uitblijven, u aangifte bij de politie doet. Het is verstandig om deze brief aangetekend te versturen.

Stap 3. Speurwerk verrichten
U kunt het nodige speurwerk (laten) verrichten, door:

  • Bij de Post na te vragen van wie het pakje afkomstig is.
  • Bij de bank vragen het bedrag terug te storten, of andere gegevens te leveren.
  • Bij de provider navragen van wie het ipadres is, waarmee de oplichter opereert. Bij dit laatste kunnen we eventueel ipadressen opzoeken van de adverteerder
  • Bij de provider kunt u navragen of er in hun database nog extra informatie (e-mailadres, telefoonnummer, naam, etc.) bekend is over de adverteerder

Stap 4, Aangifte doen
Neem contact op met de politie. Hoe meer mensen naar de politie gaan des te hoger de prioriteit ligt. U dient dan naar uw lokale politiebureau te gaan en de volgende informatie mee te nemen:

  • Afdruk van de advertentie
  • Bewijs van betaling (bijv. een bankafschrift)
  • Bewijs van oplichting (als het gaat over verkeerde/kapotte artikelen)
  • Gegevens van de andere partij (e-mailadres, telefoonnummer, naam, adres, etc.), voor zover u die heeft.

Succes en bedankt voor uw medewerking!

Blijft twijfelen en verdachte e-mail doorsturen naar contact@sellgo.be.

U mag snel een antwoord verwachten.

Om de site voor onze bezoekers zo veilig mogelijk te houden, zijn we continu op zoek naar manieren om die veiligheid te garanderen. Zo gebruiken we de HTTPS procedure of HyperText Transfer Protocol Secure op bepaalde pagina’s van sellgo.be.
Concreet betekent dit dat er een veilige uitwisseling van gegevens ontstaat tussen jou, de bezoeker, en sellgo.be. Privacygevoelige gegevens worden versleuteld waardoor geen enkele buitenstaander toegang heeft.

Hoe kan je deze veilige procedure herkennen?

Kijk goed naar de URL en kijk uit naar een groen slotje, gevolgd door de letters HTTPS://www… zoals het voorbeeld hieronder. Als je op het groen slotje drukt, kan je de certificaatinformatie terugvinden. Het is belangrijk dat je controleert of de URL overeenkomt met de URL in het certificaat.

Waar zal je de pagina’s die HTTPS gebruiken terugvinden?

– Inloggen
– Registreren
– Reactie versturen
– Wachtwoord wijzigen of vergeten
– e-mailadres wijzigen
– Profiel wijzigen
– profiel pagina
– op betaal pagina
Kortom, alle pagina’s die om een emailadres of wachtwoord vragen zullen HTTPS gebruiken.

Wat als ik HTTPS niet op deze pagina’s zie? 

Dan heb je waarschijnlijk te maken met een phishing site of spoof e-mails. Spoof e-mails hebben als boodschap dat je je account op sellgo.be niet meer kan gebruiken, of dat er een fout gebeurd is waardoor je je gegevens moet ‘herstellen’. Soms is er ook een link naar een pagina die er op het eerste zicht uitziet als sellgo.be, maar toch nep is. Dan is er sprake van een phishing site. Op deze sites zal het certificaat van de website niet overeenkomen met dat van sellgo.be. Let dus goed op. Stuur ons in dit geval de verdachte link of e-mail via contact@sellgo.be. Wij nemen dan de nodige actie.

Katten en Honden mogen niet meer geplaatst worden zonder herkenningsnummer van de FOD Volksgezondheid Afdeling dierenwelzijn, gelegen Victor Hortaplein 40 bus 10 te 1060 Brussel, website www.health.fgov.be (dieren en planten), tel. +32 (0)2 524.71.11.

Er kan pas een HK-nummer aangevraagd worden vanaf het moment dat iemand 2 nestjes per jaar heeft. Iemand die bijvoorbeeld zijn hond wil verkopen door allergie van kind, kan geen nummer aanvragen.

We moeten / kunnen enkel de wetgeving respecteren. Hier worden hele hoge boetes zowel voor ons en voor u als adverteerder opgelegd!

Contact Form

Vul uw gegevens en bericht in onderstaande contactform aub.